Internetová společnost Seznam.cz v roce 2021 zvýšila zisk před zdaněním o 22 procent na 1,96 miliardy korun. Tržby se oproti roku 2020 zvedly o 13,3 procenta na 5,6 miliardy korun. V letošním roce hodlá Seznam.cz investovat do výstavby a rozšíření vlastních datových center.

„Při plánování roku 2021 jsme byli v důsledku koronavirové pandemie hodně opatrní. Na rozdíl od konkurence jsme sice stále očekávali růst, ale naše odhady se pohybovaly v nižších jednotkách procent. Musím se přiznat, že výsledek přesahující v tržbách 5,6 miliardy korun a 22 procentní nárůst EBIT předčil naše očekávání,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Pavel Zima.

Po prvním roce, kdy vypukla koronavirová pandemie, Seznam upravil svou obchodní strategii a ceník, aby se více přizpůsobil potřebám klientů během lockdownů.

„Mnoho z nich si více hlídalo peníze, které investují do marketingu, a soustředili se pouze na mediatypy, které měřitelně fungují. Online reklama od Seznamu tak i díky stovkám našich obchodníků, kteří poskytují inzerentům individuální péči, akcelerovala svůj růst a byla pro většinu našich partnerů hlavním kanálem pro udržitelný rozvoj podnikání i během koronavirové pandemie,“ vysvětlil co-CEO společnosti Tomáš Kapalín.

Podnik vyčlenil obchodní aktivity do samostatné divize a vzniklo ekonomické zpravodajství v rámci redakce Seznam Zprávy. Růstu o 160 procent se dočkalo i audio. Jeho digitální poslechovost přesáhla na webu a v aplikacích hranici 300 tisíc přehrání týdně.

Seznam.cz provozuje stejnojmenný vyhledávač, zpravodajský server Seznam Zprávy, Televizi Seznam, službu Mapy.cz nebo Sbazar a Sreality. Majitelem Seznamu.cz je jeho zakladatel Ivo Lukačovič. (pel)