Kandidát na prezidenta ČR Karel Janeček rozběhl kampaň ve virtuální realitě.

Kandidát na prezidenta ČR Karel Janeček rozběhl svoji předvolební kampaň v metaverzu, tj. ve virtuální realitě, v níž chce také sbírat podpisy pro kandidaturu. Při této příležitosti vystoupil před novináři v černé upnuté kombinéze, která snímá pohyb člověka a přenáší ho do virtuální reality, s českou vlajkou na hrudi a VR brýlemi.

„Každý může navštívit můj virtuální svět, seznámit se s mým životem a zanechat svůj podpis,“ prohlásil Janeček.

Ten tvrdí, že je prvním prezidentským kandidátem, který metaverz využije ve své předvolební kampani.

Pozval všechny do svého virtuálního světa, kde se lidé mohou „lépe seznámit“ s osobou Karla Janečka, který se prezentuje jako kandidát na prezidenta České republiky pro 21. století.

Janeček nadále stojín před úkolem sesbírat podpisy padesáti tisíc občanů, aby se mohl zapojit do prezidentské volby. S tím mu má pomoci i kampaň v metaverzu.

Metaverzum je koncept trvalého online 3D vesmíru, který kombinuje několik různých virtuálních prostorů. Je považován za budoucí verzi internetu. Má propojovat více platforem, podobně jako internet obsahuje různé webové stránky přístupné prostřednictvím jediného prohlížeče.

„Karel bude v metaverzu pravidelně přítomen v naplánovaných časech a bude k dispozici všem, kteří za ním chtějí přijít a na cokoliv se ho zeptat. Ti, kdo ho navštíví, budou mít možnost spoluprožít významné milníky Karlova dosavadního života,“ informovala Janečkova mluvčí Nicol Klevcovová.

Ve virtuální realitě každý uživatel ovládá postavu nebo-li avatara. Avatar Janečka je co nejvíce podobný jeho vzezření v běžném světě. Janeček ukázal, jak v metaverzu létá.

„To čemu věřím, to dělám, o tom mluvím. Jsem si vědom, že vždy budou lidé, kterým se to nebude líbit a mohu je odradit. Ale já v tomto taktiku neřeším,“ konstatoval Janeček.

V první části kampaně se Janeček podle svých slov snažil přilákat ke své osobě pozornost veřejnosti.

Na podzim plánuje vyjet za občany do regionů a naplno rozjet kontaktní kampaň.

„Teď se teprve budu intenzivně soustředit na sběr podpisů,“ vysvětlil.

„Největší riziko pro mě bylo, jestli dokážu komunikovat s lidmi ve společnosti napříč příjmovými a věkovými skupinami. To jsem si ověřil, že jsem schopen,“ dodal.

Kontaktní kampaň

Už v červenci Janeček představil svou kontaktní prezidentskou kampaň „Tohle je Karel” a projekt na oddlužení dětí v exekuci.

„Tohle je Karel” myšlenkově a vizuálně navazuje na předchozí osobnostní prezentaci „Kdo je Karel”, kterou Karel Janeček oficiálně ukončil k 30. červnu a na projekt k vyvolání celospolečenské debaty s názvem „Tohle jsme my“, v rámci kterého v lednu 2022 oznámil své odhodlání kandidovat na prezidenta ČR.

Soubor pěti uvolněných, sportovně laděných vizuálů zobrazuje Karla Janečka s jeho myšlenkami, vycházejících z pěti prioritních oblastí, které považuje pro Českou republiku 21. století za zásadní:

  • „Vždy jsem bojoval proti korupci. Teď jsem připraven ji porazit.”
  • „Rovnováha těla je spojena s rovnováhou mysli. Pomohu ji nacházet i ve společnosti.”
  • „Na dobročinnost jsem dal 21 % majetku. Teď dám 121 % energie spravedlivosti.”
  • „Nebojím se říct svůj názor. Svoboda zvítězí nad strachem.”
  • „Vždy jsem pomáhal potřebným. Teď oddlužím děti v exekuci.”

„Dlouhodobě pomáhám české společnosti, založil jsem již šest nadací. Podporuji vědu, vzdělávání, umění, pohyb a zdravý a aktivní životní styl. Většinu svého času věnuji projektům, které zlepšují fungování společnosti, jako například volební systém D21,“ upřesnil Janeček.

Na dobročinné účely věnoval již více než 721 milionů korun. Díky jím založenému Nadačnímu fondu proti
korupci se – podle Janečka – podařilo ušetřit přes dvě miliardy korun.

„Jako prezident chci pomoci našim dětem v lepším vzdělávání, bojovat za spravedlivost, chránit naše svobody a lidské hodnoty, pomoci sjednocení společnosti a nalézání konsensu.“

Mou vizí je novodobá éra prosperity a vzájemné podpory a spolupráce,” vysvětlil Janeček.

Jelikož mezi stěžejní témata kampaně Karla Janečka patří pohyb a zdravý životní styl a také vzdělávání, budou základní ideou kontaktní kampaně interaktivní venkovní akce spojené s pohybem a rozvojem myšlení prostřednictvím hry Mathesso. (sfr)


VÍCE O TÉMATU ČTĚTE ZDE:

Kandidát na prezidenta Karel Janeček v každém kraji vystoupá na jeden z místních vrcholů

Kandidát na prezidenta Karel Janeček zatím v kampani propaguje svoji hru Mathesso