Zákazníci Alzy nakoupí v holešovickém showroomu nově i bez předchozí objednávky. Na místech označených piktogramem nákupní tašky si mohou vystavené zboží rovnou vzít z regálů a bez čekání zaplatit u kasy podobně jako v jiných kamenných obchodech. K dispozici je zejména sortiment denní spotřeby a sezónní zboží, teď například typické vánoční dárky jako kosmetické sady, hračky nebo adventní kalendáře.

Nová služba nazvaná „Ihned k odběru“ stírá rozdíly mezi nakupováním online a v kamenných prodejnách. Vyhrazené plochy v prostorách nejvytíženější pobočky e-shopu v pražských Holešovicích fungují jako zmenšený supermarket, kde si zákazníci vezmou zboží rovnou z regálů nebo stojanů a zaplatí je na místě u obchodníka.

Vyhnou se tak čekání na výdeji a svůj nákup mohou mít okamžitě. Stejný koncept již e-shop spustil v létě v nové pobočce v Praze na Pankráci a zavádí jej i v dalších pobočkách. V Holešovicích však nabízí mnohem širší sortiment, který upravuje podle sezóny i poptávky.

„Holešovickým showroomem projde v průměru čtyři a půl tisíce lidí denně, před Vánocemi je to až 12 tisíc. Abychom jim návštěvu ještě více zpříjemnili, zrychlili a ušetřili čas strávený nakupováním, vytvořili jsme na této pobočce tzv. shop-in-shop pro zboží k okamžitému odběru. Zákazníci tam mohou bez dalšího čekání dokoupit produkty, na které třeba v objednávce zapomněli nebo se jim zalíbily až na místě,“ vysvětlil Miroslav Köváry, místopředseda představenstva Alza.cz.

„Sortiment jsme volili podle jeho oblíbenosti v e-shopu, velikosti a také s ohledem na sezónu, abychom se trefili do aktuálního vkusu a potřeb nakupujících. Jiné produkty tam budeme nabízet na jaře, před začátkem školního roku a před Vánocemi. Základem nabídky však vždy bude zboží denní spotřeby a dárkové předměty,“ dodal Köváry.

V aktuálním předvánočním období tak mají největší zastoupení nejrůznější dárkové sady, kosmetika, drogerie, parfémy, populární hračky (například stavebnice LEGO), káva, oříšky a pamlsky, alkoholické nápoje, drobná elektronika nebo kancelářské potřeby.

Své stálé místo mezi zbožím k okamžitému nákupu mají také privátní značky e-shopu – ekologická drogerie AlzaEco či příslušenství AlzaPower. Další sortiment bude postupně přibývat nebo se upravovat dle poptávky a prodejnosti, kterou e-shop pravidelně vyhodnocuje.

„Již řadu let jsou v showroomu v Holešovicích desítky tisíc druhů zboží skladem. Tyto produkty ale zákazníci nevidí. Chceme toto zboží zákazníkům přiblížit, nákup ještě zrychlit a nyní před Vánoci zákazníky inspirovat při nákupech vánočních dárků. Zároveň přinášíme do Holešovic další možnost nákupu nejen drogerie a kosmetiky ve formátu klasického kamenného obchodu,“ doplnil Ondřej Fabianek, ředitel prodejní sítě Alza.cz.

Vybrané zboží stačí vždy jen zaplatit pracovníkům e-shopu u informačního kiosku, u výdeje, na pokladně nebo přímo v prostorách Alza Beauty naproti gamingové zóně, kde je momentálně výběr produktů největší.

Zákazníkům tam na přání zakoupené zboží rovnou i zabalí do elegantní dárkové krabičky nebo tašky, což je služba každoročně oblíbená hlavně v předvánoční sezóně. Ceny dárkového balení začínají na 135 korunách a k dispozici je na počkání.


Alza.cz je lídrem a udavatelem trendů na poli středoevropské e-commerce. Svědčí o tom nejen kontinuálně rostoucí obrat, který v roce 2021 činil téměř 45 miliard korun, ale také budování sítě AlzaBoxů jako jediné otevřené platformy samoobslužných výdejních schránek nebo sílící pozice na evropských trzích.

Základem růstu firmy je neustálé vyhledávání příležitostí k inovacím jako např. spuštění služby doručení do vozu, unikátní fintechové služby (oceněná Alza Invoice Financing nebo Alza Financing by Lemonero), platforma Alza Marketplace pro externí dodavatele nebo rozvoj privátních značek, jejichž portfolio se ke konci roku 2021 rozrostlo na 19 značek.

Společnost každým rokem rozšiřuje své CSR aktivity, dlouhodobě podporuje desítky neziskových organizací a to, jak přímými dary, tak v rámci své CSR platformy Souhvězdí pomoci. (pel)